کارخانه آرگو تهران، هم‌نشینی زیبای سنت و مدرنیته!

کارخانه آرگو تهران
مدرنیته تاریخی، یا تاریخ مدرن. فعلا تنها چیزی که برای توصیف کارخانه آرگو تهران به ذهنم میرسه که بگم همینه. آرگو یک کارخانه قدیمی آبجوسازی بوده که بعد از انقلاب تعطیل میشه و برای مدت زیادی بلااستفاده بوده. تا این که گروه بنیاد پژمان پروژه بازسازی یا درواقع Adaptive Reuse این بنا رو به عهده می‌گیره و الان این کارخونه به عنوان موزه هنرهای معاصر و یک گالری دائمی برای نمایش عمومی آثار هنری گروه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیره. تو این مطلب با سفرادوایز همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره آدرس کارخانه ارگو و ساعت کاری این گالری رو به دست بیارید.

کارخانه آرگو تهران کجاست؟

آدرس کارخانه آرگو: تهران، خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک 6

تلفن تماس: 02166721864

وب سایت: pejman.foundation 

ساعات کاری: یکشنبه تا سه‌شنبه ساعت 8 تا 15

کارخونه آرگو شنبه ها تعطیله!

راه‌های دسترسی: ماشین شخصی، اتوبوس و مترو

اگر تهران زندگی می‌کنید، تنبلی رو کنار بذارید و برای یک روز آخر هفته برنامه بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران رو با دوستان یا خانواده بچینید. راستی این موزه با موزه هنرهای معاصر تهران که روبروی پارک لاله‌ست فرق داره!

کارخونه آرگو درواقع یک گالری دائمی برای نمایش آثار هنری معاصر محسوب میشه. خب حالا برای رفتن به این جاذبه گردشگری در تهران هم می‌تونید با ماشین شخصی برید و هم با مترو که دراین‌صورت دنگ و فنگ پیدا کردن جای پارک رو هم ندارید!

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به کارخانه آرگو: ایستگاه مترو فردوسی

همچنین می‌تونید از اتوبوس‌های خط 219 (تهرانپارس – میدان فردوسی) و اتوبوس‌های خط 215 (تهرانپارس – میدان فردوسی) برای رسیدن به کارخانه آرگو استفاده کنید.

کارخانه آرگو سرنوشت جالبی داره! اولین بار در سال 1309 برند آبجو سازی محبوب آرگو، این کارخونه رو در خیابان کوشک تاسیس می‌کنه و سالها به‌عنوان یک برند محبوب نوشیدنی‌های الکلی فعالیت می‌کرده. اما با گذشت چندین سال و گسترش شهرنشینی، خانواده‌هایی که به مرور زمان همسایه این کارخانه شده بودند، نسبت به بوی بد حاصل تخمیر مالت جو واکنش نشون میدن.

این شکایت‌ها تا جایی میرسه که این کارخونه سال 1330 به مهرآباد جنوبی (بیرون شهر) منتقل میشه و کارخانه فعلی به‌عنوان مغازه آرگو به فعالیت ادامه میده. تا این که بعد از انقلاب به دلیل ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی این کارخونه برای همیشه تعطیل میشه و برای مدت‌ها به صورت نیمه مخروب به حال خودش رها میشه.

تاریخچه کارخانه آرگو، از تخمیر تا موزه هنرهای معاصر!

کارخانه ارگو
آبجو آرگو
کارخانه ارگو
گالری بنیاد پژمان

اما ماجرای کارخانه آرگو فقط به اینجا ختم نمیشه….

 

اگر به موزه گردی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از موزه زمان تهران رو هم از دست ندید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *