کافه خانه کابل ، گوشه ای دنج در قلب تهران !

کافه-خانه-کابل-تهران

چند روز پیش یک تجربه فوق العاده از چشیدن قابلی پلو یک غذای محلی افغانستان داشتم. همین موجب شد که تصمیم بگیرم چند خطی درباره کافه خانه کابل در تهران بنویسم. دلم نمی خواهد وارد حواشی و کلیشه ها شوم. این حرف ها، بیشتر دلی است.

اگر از من درباره بزرگترین فانتزی زندگیم بپرسید، جواب شما، زندگی در دنیایی بدون مرز است. دنیایی که مهمترین شاخصه ارزیابی، انسانیت و مهربانی باشد. نه ملیت. نه قومیت، نه رنگ پوست، نه زبان و نه هیچ شاخصه مزخرف دیگر. دلم دنیایی بدون مرز می خواهد. جایی که بدون هیچ نگاه و بک گراند ذهنی منفی، آدم ها را دوست داشته باشم، صرفا چون آدمند.

به نظر که تجربه این فانتزی خیلی دور و نشدنی است. اما در دنیای واقعی به دنبال نشانه هایی حتی کوچک از آن هستم. سفر می روم و آدم های جدید را تجربه می کنم. کافه خانه کابل یک جای دنج در قلب تهران، یکی از این تجربه های ناب برای من بود.

آدرس کافه خانه کابل تهران کجاست؟

قبل از این که ادامه ماجرا را بخوانید، اینجا آدرس کافه خانه کابل را در نقشه روبرو مشاهده می کنید. 

برای رفتن به کافه خانه کابل تهران باید حتما از قبل هماهنگی و رزرو انجام شده باشد. برای این کار، می توانید به صفحه اینستاگرام خانه کابل مراجعه کنید. 

  • آدرس: تهران، خیابان طالقانی، بعد از میدان فلسطین، خیابان فریمان، پلاک 30 ، کافه خانه کابل 
  • تلفن تماس: 02166490576

خانه کابل، خانه تمام فارسی زبانان!

کافه در حوالی خیابان طالقانی، با رنگی که همیشه دوست می داشتم (آبی) دلبری می کرد. چراغ های زرد، ریسه هایی که از پشت در شیشه ای رو به خیابان دیده میشد، برایم نشانی از آرامش بود. وارد کافه شدم. برخوردی صمیمانه. بک گراند صوتیِ یک آوای دلنشین افغانستانی. محیطی خنک، دنج و آشنا!

تصاویری از چهره های شاد کودکان افغانستانی روی دیوار. یک میز، کنار کتابخانه ای بزرگ، پر از کتاب های فاخر. همین میز، میزِ من بود. سفارش غذا را از قبل از من گرفته بودند. پس با دوستم، چندی به صحبت نشستم. هرچند همزمان، به حس آشنایی که این محیط و همه چیزِ داخل آن به من میداد، فکر میکردم..

به دنیایی بدون مرز، به مهربانی آدم ها و به حس لذیذ و خنک تجربه چیزهای کوچکی که مرا لااقل در ذهنم به این فانتزی نزدیک می کرد. اگر شما هم به چنین تجربه ای برای فرار از روزمرگری ها و کلیشه ها نیاز دارید، کافه خانه کابل با پرسنلی مهربان میزبان شما است. به خاطر تجربه خوبی که در اینجا داشتم، پیشنهاد میکنم که حتی اگر در تهران هم نیستید، یک اقامتگاه دوست داشتنی مثل هاستل هریتیج تهران را رزرو کنید و برای صرف یک وعده ناهار گرم هم حتما به خانه کابل سر بزنید!

خانه-کابل-تهران
کافه-خانه-کابل

طعم خوش غذا در افغانستان کوچک در تهران

سفر یک سبک زندگی است. اما شاید همیشه امکان آن وجود نداشته باشد. اما من خیلی منتظر فرصت ها نیستم، خودم فرصتی ایجاد می کنم. همیشه دوست داشتم در دنیایی بدون مرز، به همه کشورهای همسایه سر بزنم. در امنیت و صلح. اما حالا که این امکان مهیا نیست، تجربه های کوچک را نیز غنیمت می دانم.

برای بار اول به خانه کابل رفتم. این گشت نیمروزه، اولین سفر کوتاه من به افغانستان بود. بدون ویزا، بدون پاسپورت، بدون هواپیما! خودم را به خانه کابل رساندم و مهر پر مِهر این کشور، بر شناسنامه روحم خورد. همیشه دوست داشتم بدانم که آیا این نزدیکی فرهنگی، در غذاها نیز بروز می کند؟ که با سفارش قابلی پلو (از غذاهای محلی افغانستان) پاسخ سوالم را گرفتم.

دوستم نیز منتو سفارش داد. یک پیش غذا، با طعمی متفاوت که حتما مرا بار دیگر به این سفر وادار خواهد کرد. برای من چشیدن طعم غذاهای متفاوت، یک تجربه لذت بخش است. این تجربه می تواند حس متفاوتی را در شما زنده کند.  اما مطمئنم در آخر لبخند خواهید زد. کافه خانه کابل، یک تجربه آرامش بخش برای شما خواهد بود. یک تجربه به یادماندنی.

خانه-کابل

منو کافه خانه کابل، پنجره‌ای رو به افغانستان!

کافه خانه کابل، گوشه‌ای دنج در قلب تهران است که با طعم و عطر غذاهای سنتی افغانستان، شما را به سفری به سرزمین هزاررنگ و هزارصدای افغانستان می‌برد. برای چندمین بار بعد از گشتی کوتاه در موزه زمان تهران، باز هم به این کافه برای خوردن قابلی پلو رفتم. در این کافه، همه چیز با اصالت افغانستانی طراحی شده، از دکوراسیون داخلی گرفته تا موسیقی و غذاها، همه چیز شما را به یاد افغانستان می‌اندازد.

وقتی وارد کافه شدید، با فضایی گرم و صمیمی روبرو می‌شوید. دیوارها با عکس‌های قدیمی افغانستان تزئین شده‌اند و موسیقی سنتی افغانستان در فضای کافه جاری است. در گوشه‌ای از کافه، یک شومینه بزرگ قرار دارد که در زمستان‌ها فضایی گرم و دلنشین را برای مهمانان فراهم می‌کند.

در منوی کافه خانه کابل تهران، انواع غذاهای سنتی افغانستان از جمله قابلی پلو، کباب، چلو گوشت، و دسرهای خوشمزه افغانی مانند جلیبی و نان فطیر وجود دارد. غذاهای کافه خانه کابل، توسط سرآشپزان ماهری تهیه می‌شوند که از رازهای آشپزی سنتی افغانستان آگاه هستند.

اگر به دنبال تجربه‌ای جدید و متفاوت از طعم و فرهنگ افغانستان هستید، کافه خانه کابل، انتخابی عالی برای شماست. فراموش نکنید که کافه‌های تهران کم نیستند، اگر واقعا به تجربه‌های جدید و آشنایی با فرهنگ های متفاوت علاقه دارید و دوست دارید تا کشور افغانستان را بهتر لمس کنید، کافه خانه کابل مناسب شما است، درغیر این صورت کافه دیگری را انتخاب کنید. 

پیشنهاد می‌کنم که حتما برای رفتن به این کافه، با شماره تماس کافه خانه کابل یک میز برای خود رزرو کنید. همچنین می‌توانید قیمت غذاهای منو را به صورت تلفنی نیز سوال کنید. در آخر اگر خودتان را به صرف یک غذای خوشمزه در کافه خانه کابل مهمان کردید، از تجربه خود برای ما بنویسید.

‫3 نظر

  • زهرا گفت:

    خانه کابل یکی از بهترین و خفن ترین رستورانای تهرانه واقعا حال میکنی وقتی میری و رفتار گرم و صمیمی همزبون هاتو میبینی..
    اگر رفتید کافه خانه کابل حتما قابلی پلو بخورید

  • mohsen گفت:

    رستوران خانه کابل یه کافه خیلی دوست داشتنی و کوچیکه که واقعا حس خوبی بهتون میده. اگر ی روز پاییزی و برای رفتن انتخاب کنید، از جس و حالی که بهتون دست میده، سرخوش میشید .. حتما یکبار به این کافه برید خیلی خیلییییی زیاد توصیه میکنم

    • Zara گفت:

      موافقم باهاتون..
      مرسی که نظرتون و درباره خانه کابل برامون نوشتید..

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *