اقامتگاه سنتی تکو بندر خمیر، جایی مثل خونه خود آدم!

اقامتگاه سنتی تکو بندر خمیر

حتما بعد از هر سفری که می‌رید و برمی‌گردید خونه، به خودتون می‌گید که آخیش.. هیچ‌جا خونه خود آدم نمیشه! اما می‌خوام جایی و بهتون معرفی کنم که درست مثل خونه خودتون احساس راحتی داشته باشید. اقامتگاه سنتی تکو بندر خمیر این حس و بهتون میده. اگر سفر ایرانگردیتون به جنوب ایران و بندر خمیر رسید، حتما رزرو اقامتگاه سنتی تکو بندر خمیر رو به یاد داشته باشید تا یک سفر متفاوت تجربه کنید. با سفرادوایز همراه باشید.

همه چیز درباره اقامتگاه سنتی تکو بندر خمیر

وقتی برنامه سفر به جنوب رو می‌چیدم، فکرش رو هم نمی‌کردم که بندر خمیر هرمزگان تا این اندازه حرف برای گفتن داشته باشه! راستش تموم مدت قبل از سفر فکر می‌کردم که کاش به جای خمیر، می‌رفتم قشم یا کیش! متاسفانه یکم دیر و درست زمانی که پام به بندر رسید، نظرم عوض شد. 

استراحت کوتاهی که تو اقامتگاهمون یعنی اقامتگاه سنتی تکو داشتیم، یک حس آرامش طولانی و عمیق بهم داد. درست مثل وقتی که از یک سفر طولانی برمی‌گردی و دوست داری رو تخت خودت بخوابی، دوست داشتم تو اتاق اقامتگاه بمونم و بیرون نیام! 

نمیدونم خاک بندر یا خشت‌های بومگردی تکو، هرچی بود خیلی گیرا بود و هنوز هم که 7 ماه از اون سفر گذشته، من رو رها نکرده! اگر باز هم برم بندر خمیر، باز هم اقامتگاه تکو رو برای اقامت انتخاب می‌کنم. اما اگر فکر می‌کنید دارم اغراق می‌کنم، اجازه بدید تا اقامتگاه و بهتون معرفی کنم و قضاوت و به عهده خودتون بگذارم.

اقامتگاه سنتی تکو
اقامتگاه بومگردی تکو بندر خمیر

رزرو اقامتگاه تکو بندر خمیر

ظرفیت کلی این اقامتگاه 34 نفره، 8 اتاق داره که با امکانات مختلفی تجهیز شدن. امکانات مختلف یعنی قیمت های مختلف. پس با هر بودجه‌ای می‌تونید رزرو اقامتگاه تکو بندر خمیر رو انجام بدید. اتاق‌ها سنتی با سرویس بهداشتی اشتراکی یا مدرن و تخت‌دار با سرویس های اختصاصی هستن. 

اقامتگاه یک حیاط بزرگ داره که شب‌های بی‌نظیری میتونید توش سپری کنید. در حالی که روی صندلی نشستید و از هوای دبش شبانه لذت می‌برید، همسایه های محلی تو اقامتگاه جمعن و می‌تونید باهاشون گپ بزنید. اگر خانم هستید، اجازه بدید تا دخترای بندری براتون طرح حنا بزنن و حسابی شمارو سر ذوق بیارن!

اگر خوش شانس باشید، ممکنه اقامتگاه یک برنامه موسیقی زنده بندری هم براتون تدارک دیده باشه. در این صورت یک گروه موسیقی بندری با سازهاشون تو حیاط اقامتگاه دور هم جمع میشن و مینوازن.

اقامتگاه سنتی تکو بندر خمیر، هرچیزی که برای سفر به این شهر زیبا نیاز دارید، بهتون میده. اگر دوست دارید تا به جاذبه های گردشگری بندر خمیر مثل جزیره وارمی یا تالاب خورخوران سر بزنید هم می‌تونید از آقای ساحلی زادگان (مدیر اقامتگاه) درخواست کنید تا راهنماییتون کنن.

همچنین چشیدن غذاهای فوق العاده خوشمزه بندری رو از دست ندید و حتما یکی دو وعده غذا رو مهمون همین اقامتگاه باشید تا غذاهای بندری رو با دستپخت محلی میل کنید. قلیه ماهی، هواری ماهی یا مرغ، میگو سوخاری و کتلت میگو از بهترین غذاهایی هستن که باید تو بومگردی تکو بندر خمیر میل کنید.

قیمت اقامتگاه تکو با توجه به زمانی که سفر کردید و اتاقی که انتخاب کردید، متفاوته. پس بهتره برای زمانی که قصد سفر دارید، قیمت ها رو بررسی کنید.

اطلاعات تماس و آدرس اقامتگاه سنتی تکو

 

آدرس اقامتگاه سنتی تکو: استان هرمزگان، بندر خمیر، بلوار امام خمینی، اقامتگاه بومگردی تکو

تلفن اقامتگاه: 09173675144

صفحه اینستاگرام: taku.khamir@

تعداد اتاق های اقامتگاه: 8 اتاق (سنتی و مدرن)

قیمت اتاق: متغیر وابسته به زمان سفر

جاذبه های نزدیک: جزیره وارمی، تالاب خورخوران و غیره.

بهترین اتاق اقامتگاه سنتی تکو بندر خمیر

اگر تصمیمتون برای اقامت در این اقامتگاه قطعی شده، پیشنهاد می‌کنم که حتما بهترین واحد اقامتی تکو یعنی اتاق حجله رو انتخاب کنید. مطمئن باشید که متفاوت ترین خواب عمرتون رو تجربه می‌کنید، چیزی که حتی توی هتل های 5 ستاره هم تجربه نمی‌کنید. 

اتاق حجله یک مفهوم مقدس در شهرهای بندری جنوب کشور هست. اتاقی که برای زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کردن تزئین می‌شده. حالا اقامتگاه های سنتی جنوب کشور هم از این ایده برای تزئین برخی از اتاق هاشون استفاده می‌کنند. اتاق حجله با رنگ‌های جذاب و آینه کاری های جالب تزئین شده و قطعا بهترین انتخاب شما در اقامتگاه سنتی تکو محسوب میشه.

اتاق حجله اقامتگاه تکو

جاذبه های گردشگری بندر خمیر در نزدیکی اقامتگاه تکو

درسته که اقامتگاه تکو به خودی خود خیلی جذابه و دلتون نمیاد ازش جدا بشید! اما قرار نیست کل مدت اقامتتون رو تو حیاط تکو سپری کنید، پس بهتره با جاذبه های گردشگری اطراف این اقامتگاه هم آشنا باشید.

بندر خمیر شهر خیلی بزرگی نیست، پس همه جاذبه های این شهر بندری حتی در دورترین حالت هم حدود نیم ساعت با شما فاصله دارن. مثلا تالاب خورخوران، جزیره مردو، جزیره وارمی، دریا و غیره. هرچندروزی که در این شهر اقامت دارید، یک روزش و به تماشای طلوع و غروب خورشید در ساحل دریا اختصاص بدید.

دریای بندر خمیر متفاوت تر از بقیه شهرهای ساحلی ایرانه. خلوت و بکر و تماشایی! امیدوارم که از سفر به بندر خمیر و اقامتتون تو این شهر لذت ببرید. فرقی نمی‌کنه که کدوم اقامتگاه برید و کجا بمونید، مهم سفر کردنه! پس این رو از سفرادوایز به یاد داشته باشید: از خانه بیرون بیا، پیشنهاد سفر با ما!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *