زمان گم شدن چمدان در فرودگاه چیکار کنیم؟

گم شدن چمدان در فرودگاه

گم شدن چمدان در فرودگاه می‌تونه یک تجربه تلخ، ناراحت کننده و حتی ترسناک باشه. فکر کنید که شما در راه برگشت به مقصدتون هستید و چمدان شما روی نقاله چمدون نیست! حالا شما هستید یک دنیا سرگردانی و وسایل مهم و با ارزشی که داخل چمدان هست. اما اگر چمدان گم بشه باید چیکار کنیم؟ میخوام تجربه شخصی خودم از گم شدن چمدان در فرودگاه استانبول رو براتون بنویسم. شاید این قسمت از سفرادوایز هم به دردتون بخوره.

فهرست مطالب

تحویل بار و دریافت کارت پرواز

وقتی به فرودگاه می‌رسید باید به کانتر ایرلاین خودتون برید تا اصطلاحا چک این بشید. توی فرایند چک این پاسپورتتون رو نشون می‌دید، (البته اگر پروازتون خارجی باشه) بعد بلیط شما چک می‌شه و حالا باید وسایل و چمدان و کیف‌هاتون رو روی وزنه بذارید تا بار مجازتون رو که می‌تونید بدون هزینه حمل کنید مشاهده کنید.

این بار مستقیم به هواپیما فرستاده میشه و وقتی به مقصد رسیدید می‌تونید روی نقاله چمدان تحویلش بگیرید. اگر دقت کرده باشید زمانی که دارید کارت پرواز رو می‌گیرید و بارتون رو تحویل می‌دید، پرسنل ایرلاین یک سری کاغذهای چسبناک روی چمدان، کیف و وسایلتون که قراره داخل کابین بیاد یا بره بار هواپیما می‌چسبونن. و یک ته برگ هم به شما تحویل میدن که تا پایان سفر باید همراه خودتون نگه دارید. این تگ‌ها در واقع رسید تحویل بار توسط ایرلاین هست و خیلی مهمه که اون رو پیش خودتون نگه دارید. چون اگر چمدان شما گم بشه به این رسید نیاز خواهید داشت.

بعد می‌تونید برید و با خیال راحت سوار هواپیما بشید وقتی به فرودگاه مقصد رسیدید بلافاصله باید منتظر رسیدن چمدان خودتون روی نقاله فرودگاه باشید اما اگر چمدون خودتون رو روی نقاله ندیدید باید چیکار کنید؟

بعد از گم شدن چمدان در فرودگاه چیکار کنیم؟

اتفاقی که برای من افتاد دقیقاً گم شدن چمدان نبود اما فرایندش برای تحویل گرفتن چمدان مشابه بود. من پرواز کانکشن داشتم از قونیه به استانبول و از استانبول به تهران. بار و چمدان خودم رو در فرودگاه قونیه تحویل دادم و قرار بود که در فرودگاه تهران بارم رو تحویل بگیرم.

اما به دلیل کنسلی بلیط هواپیما چمدان و تمام وسایل من سه روز کامل توی فرودگاه موند وقتی برای تحویل گرفتنش رفتم بهم گفتن که ممکنه این پروسه حداقل ۳ ساعت زمان ببره تا چمدون تو رو پیدا کنن. خیلی‌ها چمدونشون پیدا نشد اما خوشبختانه من جز دسته‌ای بودم که تونستم چمدونم رو تحویل بگیرم.

تگ بار هواپیما که موقع چک این به من داده بودن رو نشون دادم و پاسپورتم چک شد و نهایتاً چمدون به من تحویل داده شد. اگر در فرودگاه استانبول هستید باید به طبقه پایین و انتهای سالن برید و گیشه لاست اند فاند Lost & Found رو پیدا کنید. یعنی جایی که اشیا و چمدان‌های گمشده لیست میشن و می‌تونید برای پیدا کردنش درخواست کنید.

تحویل چمدان گم شده

مدارک لازم برای تحویل گرفتن چمدان گم شده در فرودگاه

لازمه همینجا اشاره کنم که از سوال پرسیدن نترسید. تو فرودگاه از پرسنل سوال کنید و بهتره حداقل از 3 نفر بپرسید تا مطمئن بشید که آدرس و راهنمایی که بهتون دادن درست باشه. بعد برید و قسمت چمدان های گمشده رو پیدا کنید.

مدارکی که لازم دارید شامل پاسپورت یا شناسنامه، کارت پرواز، تگ تحویل بار که بالاتر توضیح دادم چی هست و مشخصات چمدان هست. خوبه که بتونید توصیف کنید چمدان شما چه شکلیه تا بهتر بتونن شمارو راهنمایی کنن و یا زودتر بتونید بارتون رو پیدا کنید.

در این مرحله، ممکنه ازتون خواسته بشه که یک فرم گم‌شده پر کنید. این فرم شامل اطلاعات شخصی و جزئیات چمدان هست. حتماً این فرم را با دقت پر کنید و ازش عکس بگیرید که داشته باشید. جا داره که اینجا بگم خونسرد باشید و آرامشتون رو حفظ کنید، چمدان شما پیدا میشه و فقط باید روال قانونی اون رو پیگیری کنید و تشنج و اعصاب خوردی کمکی به شما نمیکنه. 

مسئول بار و اشیا گم شده فرودگاه ممکنه از شما بخواید که همراهش برید تا بتونید سریعتر چمدان رو شناسایی و پیداش کنید. یادتون نره که فرودگاه بزرگه و روزانه هزاران نفر تردد دارن و ممکنه صدها چمدان و کیف و… اونجا باشه. پس بهتره دقت کنید. 

پیدا کردن چمدان گم شده در فرودگاه

سفرادوایز و تجربه هایی که باید داشته باشید

من کارم تو سفرادوایز پیشنهاد سفر هست. رسالت من اینه که دیدنی های ایران و جهان رو بهتون معرفی کنم و شمارو تشویق کنم که از خونه هاتون برید بیرون و دنیا رو کشف کنید. اما خب همیشه که پیشنهاد سفر نیست. گاهی هم باید از تجربه های شخصیم یا اطلاعات ضروری که مطمئم تو این راه به دردتون میخوره بگم.

این محتوا هم تجربه شخصی خودم از گم شدن چمدان در فرودگاه بود. چندتا نکته مهم درباره روش و مراحل پیدا کردن چمدان گم شده در فرودگاه بهتون گفتم که امیدوارم براتون مفید بوده باشه. 🙂

‫2 نظر

  • احمد گفت:

    من یکبار چمدانم در فرودگاه امام خمینی گم شد ولی با پیگیری های بسیاری که کردم هرگز پیدا نشد.. احتمالش هست کسی دزدیده باشه چمدانم آخه به چه درد بقیه میخوره؟

    • Zara گفت:

      سلام دوست عزیز
      شاید کسی اشتباهی چمدان شمارو برداشته و برده..
      بهتره تو سفرهای خارجی یا داخلی حتما یک علامت رنگی روی چمدان خودتون بذارید تا از دور قابل تشخیص باشه و بلافاصله بتونید چمدونتون رو پیدا کنید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *