قلعه جنی کیش و رمزگشایی افسانه‌ها!

قلعه جنی در کیش

قلعه جنی در جزیره زیبای کیش، یکی از مقاصد جذاب و پر رمز و راز به حساب میاد. این قلعه که در دل تاریخ و افسانه‌ها غرق شده، در نزدیکی روستای باغو قرار داره و به راحتی می‌تونید بهش دسترسی پیدا کنید. البته من خودم تا حالا به قلعه جنی کیش نرفتم و راستش خیلی توصیه هم نمیکنم، ولی خب اگر خیلی ماجراجویی دوست دارید، خوبه تصور کنید، قدم زدن در کنار دیوارهای قدیمی این قلعه و شنیدن داستان‌های جالب درباره جنی و پری چه حسی میتونه داشته باشه؟! در ادامه هرچی که راجع به قلعه جنی کیش شنیدم و براتون روایت میکنم.

فهرست مطالب

قلعه جنی کیش کجاست؟

  • آدرس قلعه جنی کیش: کیش، روستای باغو، نزدیک به کشتی یونانی کیش
  • آیا این جاذبه قابل بازدید است: بله اینجا نگهبانی نداره و ورودی هاش با بلوک های بزرگ پوشونده شده ولی اگر کسی بخواد میتونه از دور تماشاش کنه
  • نکات مهم برای رفتن به قلعه جنی: این بنا یک جاذبه تاریخی هست (البته راجع به مالکیتش چیزی نمیدونم) سعی کنید فقط یک نگاه کوتاه بندازید و آسیبی بهش نزنید و رو درو دیوارش یادگاری ننویسید!!
  • جاذبه های دیدنی اطراف: کشتی یونانی و روستای باغو در فاصله کمی با این جاذبه هستن و دورتادورتون هم که دریا و زیبایی!

ماجراهای قلعه جنی از خرافات تا واقعیت

ماجراهای قلعه جنی پر از داستان‌های عجیب و غریبه! خیلی‌ها می‌گن که اینجا محل زندگی ارواح و موجودات ماوراییه. بعضی‌ها حتی ادعا می‌کنن که شب‌ها صدای خنده و گریه‌هایی از داخل قلعه به گوش می‌رسه. این افسانه‌ها باعث شده که قلعه جنی به یکی از مقاصد جذاب برای ماجراجویان و کنجکاوها تبدیل بشه.

اما آیا این داستان‌ها واقعیت دارن یا فقط خرافات هستن؟ به هر حال، وقتی وارد این قلعه می‌شید، احساس می‌کنید که با تاریخ و افسانه‌ها در حال گفتگو هستید. اینجا جاییه که می‌تونید مرز بین واقعیت و خیال رو تجربه کنید و شاید هم یک یا دو داستان جدید برای تعریف کردن پیدا کنید! دسترسی به این قلعه راحته چون نزدیک به کشتی یونانی قرار داره یعنی در روستای باغو. 

راستش من تو سفرم به کیش فرصت نکردم که خودم به اینجا سرک بکشم، ولی شنیدم که نگهبانی نداره، قابل بازدیده و هرکسی که بخواد میتونه بره داخلش و یه نگاهی بندازه. ولی خب قبلش بگم که اینجا در واقع یک مکان متروکه و خرابه ست. چیزی داخلش نیست و انتظار عجیب و غریبی نداشته باشید. 

روایت هایی درباره قلعه جنی کیش

یکی از داستان‌هایی که بین مردم محلی درباره قلعه جنی کیش معروفه، مربوط به چهار تا سربازه که باید شب رو توی پاسگاه کشیک می‌دادن. صبح روز بعد که کارکنان وارد پاسگاه شدن، با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدن که هیچ‌وقت انتظارش رو نداشتن. معلوم نبود شب گذشته چه بلایی سر این سربازا اومده که هر چهار نفرشون با بدنی سرد و چهره‌های بهت‌زده و سیاه، روی زمین افتاده و مرده بودن. واقعاً ترسناکه، نه؟!

قصه‌های ترسناک زیاد دیگه ای هم درباره قلعه جنی کیش وجود داره که می‌گن جن‌ها اینجا رو تسخیر کردن و نباید بهش نزدیک شد. این قلعه که قبلاً پاسگاه مرزی بوده، حالا به یکی از جاهای تفریحی کیش تبدیل شده.

اواسط دهه ۴۰، چندین گزارش درباره دیدن جن‌ها توی این پاسگاه منتشر شد و سربازا مجبور شدن اونجا رو ترک کنن. بعد از یک شب عجیب که چهار تا سرباز پیدا شدن و مرده بودن، دیگه هیچ‌کس حاضر نبود بمونه. افسران هم اول باور نمی‌کردن، اما کم‌کم ترسشون افزایش پیدا کرد و در نهایت پاسگاه رو تخلیه کردن.

یه داستان دیگه هم هست که می‌گه راننده‌های تاکسی بعد از غروب، توی مسیر کشتی یونانی منتظر مسافر می‌مونن. یکی از این راننده‌ها وقتی به قلعه می‌رسه، متوجه می‌شه که عروسی جن‌ها در جریانه! اونقدر ترسیده که ماشین رو خاموش می‌کنه و بی‌حرکت می‌مونه تا عروسی تموم بشه.

حالا، خیلی‌ها که شب‌ها به اینجا رفتن، تجربه‌های عجیبی داشتن و می‌گن موجوداتی رو دیدن که از حضورشون ناراضی بودن. این داستان‌ها به جزئی از باور مردم تبدیل شده و هر کسی قصه‌های خودش رو داره! ولی خب واقعیت مشخص نیست و اینا همشون روایتن.. 

ماجراهای قلعه جنی کیش

تاریخچه قلعه جنی کیش

تاریخچه قلعه جنی به دوران‌های دور برمی‌گرده. گفته می‌شه که این قلعه توسط اجنه تسخیر شده و هیچکدوم از محلی های بومی کیش حاضر نمیشن که دردسرش و به جون بخرن و به این قلعه برن یا شمارو همراهی کنن. 

بنای قلعه به شکل مستطیل طراحی شده و دو بارو داره که بهش جلوه‌ای خاص می‌ده. روی این باروها، سوراخ‌های مربع‌شکل برای تک‌تیراندازها ایجاد شده تا بتونن به راحتی ازشون استفاده کنن و از قلعه محافظت کنن. این قلعه در دو طبقه ساخته شده و در وسطش یک حیاط و باغچه کوچیک وجود داره.

آیا بازدید از قلعه جنی کیش امکان پذیر است؟

بله، بازدید از قلعه جنی امکان‌پذیره! این مکان به عنوان یکی از نقاط گردشگری جزیره کیش شناخته می‌شه و به راحتی می‌تونید به اونجا برید. اما خب بعد از خوندن این محتوا و روایت هایی که درباره این قلعه وجود داره، انتخاب با شماست.

جاهای دیدنی نزدیک به قلعه جنی کیش

در اطراف این قلعه، جاهای دیدنی دیگری هم هست که می‌تونید ازشون بازدید کنید. مثلاً، سواحل زیبای کیش و بازارهای محلی که پر از رنگ و صدا هستند. به نظرم زمانتون در جزیره رو صرف دیدن این قلعه نکنید، چون چیزی بیشتر از یک ساختمان مخروبه و متروکه و کمی ترس گیرتون نمیاد. به جاش برید کشتی یونانی رو ببینید، یا در روستای باغو یک چرخی بزنید، (کمتر گردشگری در جزیره کیش، از روستای باغو بازدید میکنه ولی واقعا ارزششو داره)

همچنین، اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه‌مندید، می‌تونید به شهر حریره کیش که یک بندرگاه قدیمی بوده سر بزنید. کیش واقعا دیدنی های زیادی داره و با این که یک جزیره کوچولو هست، میتونه برای چند روز شمارو سرگرم تماشا کنه.

یک نظر

  • عطا گفت:

    من رفتم قلعه جنی کیش دورتادورش یک حصار بزرگ کشیدن و اصلا کسی نمیتونه نزدیکش بشه. محلی ها هم اینطوری نیست که بترسن میگن چیزی نداره چیو میخواید نگاه کنید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *