کاروانسرای دیرگچین قم مادر کاروانسراهای ایران!

کاروانسرای دیرگچین قم

خب کاروانسرای دیرگچین قم یک کاروانسرای باابهت و خوش‌قواره تو دل کویر قمِ که قدمتش به دوره صفویه می‌رسه. این کاروانسرا توی مسیر جاده ابریشم قرار داشته و توی اون زمان، پاتوق کاروان‌ها و مسافران خسته بوده. کاروانسرا دیرگچین قم یک جورایی حکم یه هتل بین راهی رو داشته که توش همه چیز برای یک استراحت راحت و امن فراهم بوده. این کاروانسرا تو فاصله دو قدمی از تهرانه ولی مطمئنم که خیلی از شما تابه حال ندیدیدش. پس تو این مطلب از سفرادوایز با من همراه بشید تا یک سر به این کاروانسرا بزنیم.

فهرست مطالب

آدرس کاروانسرا دیرگچین قم کجاست؟

همه میدونن که من عاشق کاروانسراهای ایران هستم و تقریبا تعداد زیادی از اونها (تو ایران) رو دیدم. اگر شما هم از معماری بی نظیر این سازه ها دیدن کنید، شگفت زده می‌شید که چطور یک کاربری در اقلیم‌های مختلف ایران از کویر و دشت و بیابان و کوهستان، انقدر زیبا تونسته نیازهای اون زمان رو پاسخ بده!

کاروانسرای دیرگچین تو استان قم، ۸۰ کیلومتری شمال پارک ملی کویر و ۵۰ کیلومتری شمال شرق قم قرار داره. برای رسیدن به این کاروانسرا باید از جاده قم به گرمسار برید و بعد از حدود ۷۰ کیلومتر، یه جاده خاکی ۱۰۰ متری رو به سمت راست جاده طی کنید.
خیالتون از نظر امنیت راحت باشه و می‌تونید خودتون و بدون تور به این کاروانسرا برید. البته بهتره قبلش با مدیریت کاروانسرا هماهنگ کنید تا از هزینه های احتمالی و موارد اینشکلی مطلع بشید.

راهنمای بازدید از کاروانسرای دیرگچین قم

دیرگچین یه بنای آجری با یه حیاط مرکزی و چهار ایوانِ که دور تا دورش حجره‌ها و اصطبل‌ها قرار گرفتن. این کاروانسرا یه معماری خاص و دیدنی داره که هر گردشگری رو مجذوب خودش می‌کنه. 

برای بازدید از کاروانسرای دیرگچین می‌تونید از صبح زود تا غروب آفتاب به این مکان مراجعه کنید. ورودی کاروانسرا رایگانه و می‌تونید آزادانه توی محوطه‌ش قدم بزنید و از معماری و فضای تاریخی‌ش لذت ببرید. البته آخرین باری که من از این کاروانسرا بازدید کردم یک شب بارونی بود و 100 هزار تومان نفری بابت ورود به کاروانسرا و گشت نیم ساعته پرداخت کردم! خب هزینه زیادی بود فقط برای ورود اون هم توی شب. ولی خب چیکار کنم؟ من عاشق کاروانسراهای ایرانم 🙂

کاروانسرای دیرگچین

هزینه اقامت در کاروانسرای دیرپچین

اگه می‌خواید یک تجربه خاص و به یاد موندنی داشته باشید، می‌تونید توی کاروانسرای دیرگچین اقامت کنید. این کاروانسرا مرمت شده و درحال حاضر علاوه بر جاذبه گردشگری به عنوان یک اقامتگاه بومگردی فعالیت داره. یعنی می‌تونید حس و حال کاروان هایی که چندصد سال پیش به این کاروانسرا می‌رفتن رو تجربه کنید و شب رو در این کاروانسرا بمونید.

هزینه اقامت در کاروانسرا دیرگچین بسته به نوع اتاقی که انتخاب می‌کنید متفاوته و اگر نظر من رو بخواهید، نسبتا گران محسوب می‌شه. ولی واقعا ارزشش رو داره. خلاصه که از خانه بیرون بیا، پیشنهاد سفر با ما!

آسمان شب کاروانسرای دیرگچین

دیرگچین، نگین کویر

دیرگچین یه مکان تاریخی و دیدنیه که یه سفر خاطره‌انگیز و متفاوت رو برای شما رقم می‌زنه. اگه به دنبال یه تجربه خاص هستید، حتما به این کاروانسرا سر بزنید و از فضای تاریخی و آرامش‌بخشش لذت ببرید. برای رفتن به دیرگچین حتما از یه ماشین مناسب استفاده کنید. همچنین توی فصل‌های گرم سال، حتما آب آشامیدنی و ضد آفتاب به همراه داشته باشید. امیدوارم از سفر به کاروانسرای دیرگچین لذت ببرید!

منبع تصاویر: گوگل ایمیج

سوالات متداول

شماره تماس کاروانسرای دیر گچین چند است؟
09121512213
هزینه اقامت در کاروانسرای دیرگچین قم چقدر است؟
هزینه اقامت در این کاروانسرا در روزهای مختلف هفته متفاوت است. اما به صورت حدودی از 400 هزار تومان شروع می شود.
لقب کاروانسرا دیر گچین چیست؟
این کاروانسرا در راه باستانی ری به اصفهان مشهور به «راهِ دیر» قرار دارد. البته این کاروانسرا به مادر کاروانسراهای ایران هم معروفه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *