سفر در تابستان ، بهترین جاهای دیدنی در تابستان

تابستان-به-کجا-سفر-کنیم

در تابستان به کجا سفر کنم؟ این سوالی است که هر سال، از اواخر اسفند، در ذهن من رژه می رود. تابستان برای من همیشه تداعی کننده، ابر و باران بوده است. همینقدر پارادوکس! تابستان را دوست دارم، به خاطر تعطیلات و به خاطر سرسبزی. اما تابستان ایده آل من، تابستانی با هوای خنک، بوی نعنای آب دوغ خیار و خنده های از ته دل است.

برای همین، همیشه از اواخر اسفند، برنامه سفرهای تابستانه ام را تدارک میبینم. مقاصد تابستانی ایران یعنی جاهای دیدنی که در تابستان می توان به آنها سفر کرد را آماده و مهیا می شوم و یک سوال را در پسِ ذهنم تکرار می کنم.. در تابستان به کجا سفر کنم؟

همیشه زندگی کردن در رویا را دوست دارم. جایی که همه چیز می تواند دلخواه باشد. سفر، بهترین رویایی است که من زندگی می کنم. در روزهای گرم سال، بارو بندیلم را بسته و به مقاصد تابستانی سفر می کنم. همچون یک عشایر، دلپذیرترین نقطه برای 3 ماه تابستان را پیدا می کنم و لذت میبرم. اگر شما هم مثل من، علاقه به دوری از گرما و سفر به جاهای دیدنی و بهترین مقاصد در تابستان های گرم را دارید، لیست زیر برایتان مناسب است. 

بهترین شهر های ایران برای سفر در تابستان

خوشبختانه ایران سرزمینی چهار فصل است و تقریبا همه نوع آب و هوایی در آن پیدا می شود. به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی و وسعت کشور، می توانید در تابستان های گرم از تهران، به شهرهای خنک و نسبتا خنک تر سفر کنید. اگر شرایط آن را دارید، می توانید 2 ماه گرم سال را در یک شهر با آب و هوای خنک تر سپری کنید.

و اگر نه، تجربه ای بی نظیر از یک سفر به مقاصد تابستانه ایران خواهید داشت. در ادامه با بهترین شهر ایران برای سفر در تابستان و بهترین مقاصد گردشگری در تابستان آشنا شوید. 

1- شهر کرد، بهشت سفرهای تابستانی

شهر کرد را دانسته، در اولِ لیست قرار می دهم. صدر اعظم شهرهای خنک ایران و بهشت سفرهای تابستانی. شهر کرد مرکز استان چهار محال و بختیاری و بلندترین مرکز استان ایران است. ارتفاع این شهر، موجب شده تا لقب بام ایران را نیز کسب کند.

به موجب دوری از مرکز و کویر مرکزی ایران و قرار گیری در موقعیت جغرافیایی خاص، شهر کرد آب و هوای خنکی دارد و در روزهای گرم سال، می تواند مقصد مناسبی برای سفر در تابستان باشد. اما بد نیست تا قبل از سفر، با جاهای دیدنی شهرکرد آشنا باشید. لیست زیر، خلاصه کوتاهی از دیدنی های شهر کرد است:

  • قلعه صمصام‌ السلطنه
  • موزه حمام خان چالشتر
  • اتاق آیینه
  • قلعه سورک
  • مسجد اتابکان
  • مسجد جامع کیان (مسجد محب علی بیگ)
  • قلعه تاریخی جونقان (کاخ سردار اسعد بختیاری) و غیره. 
تابستان-به-کجا-سفر-کنیم

2- کوهرنگ و چشمه های آب معدنی

تا از شهر کرد دور نشدیم، اجازه دهید یکی دیگر از بهترین مقاصد سفرهای تابستانی را به شما معرفی کنم. شهرستان کوهرنگ یکی دیگر از شهرهای خنک استان چهار محال و بختیاری است. اگر برای شما سوال است که تابستان کجا سفر کنیم؟ به شخصه، کوهرنگ را به شما پیشنهاد خواهم کرد. 

این شهر، با چشمه های خروشان آب معدنی شهرت دارد. ارتفاع 2350 متری این شهر موجب شده تا آب و هوای خوبی داشته و از شهرهای مناسب سفر در تابستان باشد. کوهرنگ جاذبه های دیدنی زیادی دارد. برای مثال: 

  • آبشار شیخ علی خان
  • چشمه کوهرنگ
  • تونل کوهرنگ
  • دشت لاله های واژگون کوهرنگ و غیره. 
دشت-لاله-واژگون-کوهرنگ

3- اوپرت، مرز استان سمنان و مازندران

حتی با فکر کردن به اوپرت نیز می توانم هوای فوق العاده خنک و طبیعت بی نظیرش را تجربه کنم. اوپرت مرز بین استان سمنان و مازندران و احتمالا یکی از خنک ترین مقاصد سفر تابستانی است. 

اوپرت دیواری از کوه که به زیبایی، ابرها را اشغال می کند. منظره ای رو به سمت مازندارن در حالی که در خاک سمنان ایستاده اید. ییلاق اوپرت یکی از باصفاترین جاذبه های گردشگری طبیعی ایران است که کمتر کسی به آن سفر کرده است.

وقتی از یکی از دوستانم پرسیدم که تابستان به کجا سفر کنم؟ او پیشنهاد اوپرت را مطرح کرد. مرز بین کویر و جنگل. اما شاید با شنیدن نام کویر، احساس گرما کنید. اما مطمئن باشید که با یک جاذبه خنک در تابستان سروکار خواهید داشت.

ییلاق-اوپرت

4- آلاشت از جاذبه های خنک برای سفر در تابستان

وقتی موضوع سفر در تابستان مطرح باشد، بدون شک، آلاشت یکی از مهمترین جاذبه ها است. آلاشت یکی از خنک ترین شهرهای شمالی ایران است که در سوادکوه مازندران واقع شده است. 

معنی کلمه آلاشت به معنی آشیانه عقاب است و دلیل نام گذاری به خاطر وجود عقاب های بسیار در این منطقه است. جالب است بدانید که بافت تاریخی شهر آلاشت در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. 

از طرف دیگر، آب و هوای خنک کوهستانی آن نیز موجب جذب گردشگران از سراسر ایران شده است. این شهر همچنین به موزه مردم شناسی، رصدخانه و جاذبه های دیگر معروف است. بدون شک آلاشت بهترین پیشنهاد سفر برای مسافرت در تابستان است. 

یک نظر

  • mona گفت:

    آلاشت یکی از بهترین دیدنی های ایرانه و تابستون زمان مناسبی برای رفتنه. حتما تجربه کنید

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *