پیاده روی اربعین فقط برای مذهبی‌ها نیست!

پیاده روی اربعین

میخوام راجع به پیاده روی اربعین حرف بزنم. یک حرکت بزرگ و جهانی که فقط به دین و مذهب مربوط نمیشه به نظرم. من باور دارم که اعتقادات مذهبی آموزش دادنی نیست، چون چیزیه که در قلب آدمها اتفاق میفته نه در مغز. باید یکجایی در قلب آدم بلرزه و دلش بخواد. همین. پیاده روی اربعین حسینی هم همینه. تا اون اتفاق تو قلبت نیفتاده باشه، متوجه نمیشی که چرا و چطور ممکنه که این تعداد آدم در یک روز خاص بلند بشن و پیاده از نجف تا کربلا، یا از هرجای دیگه ای خودشون و به این شهر و زیارت امام حسین (ع) برسونن. اگر دوست داری تا از یک وجه دیگه با پیاده روی اربعین 1403 آشنا بشی، با من همراه شو.

فهرست مطالب

اربعین بزرگترین رویداد پیاده روی جهان؟

چند سال پیش یک متنی جایی خوندم که یک ایونتی در دنیا وجود داره که در یک روز خاص، آدمها که از قبل ثبت نام کردن، از همه جای دنیا به یک لوکیشن مشخص میرن و از اونجا شروع میکنن مسیر مشخصی رو پیاده روی کردن. ایونت پیاده روی. یا روز جهانی پیاده روی! خیلی از جزئیاتش چیزی یادم نمیاد.. ولی اینطوری بود که چه ایده خوبی. فکر کن بهت بگن روز فلان، هرکی از هر کشوری که هست بیاد. 

چقدر دوست جدید؟ چقدر تجربه خفن؟ چقدر اتفاقات پیش بینی نشده؟ درسته که شاید هدف خیلی از اون آدمها برای اومدن به این ایونت رو ندونی.. اما یک انرژی واحد بین همه در جریان قرار میگیره. ممکنه اون پیاده روی برای حمایت از محیط زیست باشه، یا برای اعتراض به سیاست های ضد بشر! یا برای حمایت از یک گروه خاص مثل بیمارای دیابتی، ایدز یا هرچیز دیگه ای! مهم نیست.

مهم این که با ده ها و صدها و هزاران نفر ، هم مسیر میشی و از یک نقطه شروع به یک نقطه پایان میرسی. شاید در اول مسیر همه چیز برات گنگ و پیچیده یا حتی عجیب باشه.. اما وقتی به آخرش برسی حتما چیزهای زیادی به دست اوردی..

 اینارو گفتم که بگم پیاده روی اربعین هم چنین چیزیه! البته چیزی از جزئیات اون ایونت یادم نیست، اما بعید میدونم چیزی بزرگتر و جالبتر از پیاده روی اربعین باشه! 

پیاده روی اربعین برای همه است!

اگر خیلی مذهبی نیستید، احتمالا فکر کنید که پیاده روی اربعین فقط برای مذهبی هاست! یا شاید فکر کنید فقط از ایران و عراق برای این مراسم شرکت میکنن! اما اینطور نیست. شاید براتون جالب باشه که افراد زیادی از کشورهای مخنلف جهان، اروپا، آمریکا، شرق آسیا و هرجای دیگه ای برای شرکت تو این مراسم میان..

خیلی ها از سر عشق، خیلی ها از سر کنجکاوی! اما چیزی که هر دو گروه بهش ایمان دارن، اینه که یک انرژی بسیار بزرگ در این روز جاریه. هرکسی تلاش میکنه تا خودش رو وصل کنه و از این انرژی بی بهره نمونه. فرض کن هزاران نفر آدم در خالص ترین حالت خودشون، در بی ریا ترین حالت خودشون، با پای پیاده، بعضا بدون کفش، با خستگی دارن یک مسیرو طی میکنن. برای این که ادای احترام یا ادای عشق کرده باشن. خیلی کار بزرگیه!

چطور به پیاده روی اربعین بریم؟

شمارو نمیدونم، ولی من خودم واقعا دوست دارم یکبار هم که شده تو این مسیر باشم. برای پیاده روی اربعین شرکت کنم و ببینم جریان از چه قراره؟ چه چیزی آدمها رو تو گرمای شهریور ماه 1403 به بیابان بی آب و علف کربلا در کشور عراق میکشونه؟ اما خب تا حالا پیش نیومده.

اما اگر شما دوست دارید و شرایطش هست که برید، میتونید تو کاروان ها و تورهای اربعین ثبت نام کنید، یا با برداشتن پاسپورت و لوازم سفر، راهی یکی از پایانه های مرزی مثل شلمچه، مهران و خسروی و..  بشید. از اینجا به بعد هم میتونید پیاده و هم میتونید با ماشین و ون هایی که هست، خودتون رو به سیل جمعیت پیاده ای که به سمت کربلا میرن برسونید! بد نیست تا نگاهی به راهنمای سفر اربعین بندازید و بدونید که برای این سفر باید چه کارهایی بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *