باداب سورت و چشمه های پلکانی خیره کننده

باداب سورت مازندارن

همیشه برای سفر شهرهایی رو انتخاب می‌کنم که قبلاً ندیده باشمشون. این بار راهم رو به سمت شرق کشیدم و سر از دامغان درآوردم در استان سمنان. جایی که با استان مازندران هم مرزه. جایی که یک مرز خیلی باریک بین کویر و کوهستان وجود داره. شهری که رنگ و بوی کرم رنگ کویر رو داره ولی آب و هوای خوش و سرسبزی مازندران رو هم به ارث برده. این قسمت با من همراه باشید تا یک سفر به باداب سورت داشته باشیم. مطمئنم که با دیدن عکس‌هاش حتماً به این فکر می‌کنید که باید توی این لوکیشن از خودتون عکس بگیرید. جایی که خیلی شبیه به پاموکاله ترکیه است و از دیدن زیباییش محصور می‌شید. باداب سورت در استان مازندران و بخش چهاردانگه است اما اگر که به دامغان برید با یک ساعت و نیم رانندگی می‌تونید بهش برسید.

فهرست مطالب

چشمه های باداب سورت کجاست؟

  • آدرس باداب سورت مازندران: استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست
  • مدت زمان بازدید: حداقل 2 ساعت
  • هزینه ورودی باداب سورت: هر نفر ایرانی 15 هزار تومان
  • وسایل ضروری: کفش مناسب پیاده روی، عینک آفتابی
  • ساعات بازدید: هر روز از ساعت 6 صبح تا 20 شب

نکته: بهتره از یک برنامه مسیریاب برای رفتن به باداب سورت استفاده کنید.

باداب سورت یعنی چی؟

باداب در زبان محلی به معنی “آب گازدار” و سورت به معنی “شدت اثر” هست. این چشمه‌ها به دلیل رسوبات معدنی و آهکی که در طول هزاران سال به جا موندن، به شکل پلکانی و طبقاتی دراومدن. رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز این طبقات، زیبایی خاصی به این منطقه داده.

باداب سورت شامل چندین چشمه آب معدنی است که به شکلی شگفت‌انگیز از دل کوهستان جاری میشن و یک منظره زیبا و هیجان انگیز رو ایجاد میکنن. این چشمه‌ها دارای رنگ‌ها و طعم‌های مختلفی هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشون و دارن. برخی از این چشمه‌ها دارای آب شور و برخی دیگر آب شیرین هستن، اما چیزی که این مکان را واقعا متمایز می‌کنه، رنگ‌های فوق‌العاده چشمه هاست. آب‌های معدنی با رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و سفید از دل زمین می‌جوشن و به مرور زمان بر روی زمین تراورتن‌های زیبا و شگفت‌انگیزی رو درست کردن.

چشمه های باداب سورت

بهترین زمان بازدید از چشمه های پلکانی باداب سورت

برای تجربه‌ای به یاد موندنی، بهتره در فصول بهار و تابستان به باداب سورت سفر کنید. در این زمان‌ها، آب و هوا مطبوع‌تر و مناظر اطراف بسیار زیباتر هستن. من در فصل بهار و اردیبهشت به باداب سورت ساری رفتم و به قدر ترکیب مناظر تازه جان گرفته، آسمان ابری و مه زیبا بود که نمیتونم توصیفش کنم.. فقط خودتون باید برید و ببینید.

باداب سورت
چشمه های پلکانی باداب سورت

چرا باید به باداب سورت سفر کنیم؟

باداب سورت نه تنها یک جاذبه طبیعی بی‌نظیر است، بلکه فرصتی عالی برای فرار از شلوغی شهر و تجربه آرامش در دل طبیعته. این مکان به شما امکان میده تا لحظاتی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز رو در یک مکان خیلی بکر سپری کنید.

اگر تا به حال به باداب سورت نرفتید، همین حالا برنامه‌ریزی کنید و این گنجینه طبیعی را در لیست مقصدهای سفرتون قرار بدید. جالبه که برای دیدن باداب سورت هم میتونید از دامغان برید و هم مازندران. این جاذبه در استان مازندران قرار داره ولی به شهر دامغان در استان سمنان هم بسیار نزدیکه. پس میتونید ماجراجوییتون رو از شهر دامغان شروع کنید. اگر به دامغان سفر کردید، بازدید از مسجد تاریخانه دامغان رو از دست ندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *