تنگه چاهکوه قشم و رازهای ناگفته آن!

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه قشم جاییه که انگار از دل یک داستان خیالی بیرون اومده! وقتی پا به این دره می‌ذارید، دیواره‌های بلند و صخره‌های عجیب و غریبش شما رو به دنیای دیگه‌ای می‌بره. صدای پرنده‌ها و باد خنکی که توی هوا می‌پیچه، حس عجیبی بهتون می‌ده. اینجا انگار طبیعت خودش رو در قالب هنر نشون داده و هر گوشه‌اش یه داستان داره. اگر به عکاسی علاقه‌مندید، اینجا بهترین مکان برای ثبت لحظات زیباست. با سفرادوایز همراه باشید تا با یکی از مهمترین جاهای دیدنی قشم یعنی دره چاهکوه قشم آشنا بشید.

فهرست مطالب

تنگه چاهکوه قشم کجاست؟

  • آدرس تنگه چاهکوه قشم: جزیره قشم، روستای چاهوی شرقی
  • مدت زمان برای بازدید: 2-3 ساعت
  • روزهای بازدید: همه روزه
  • هزینه ورودی: رایگان (اما برای رسیدن به این روستا یا باید ماشین داشته باشید یا با تاکسی و اسنپ و.. برید)
  • نکات مهم برای رفتن به دره چاهکوه قشم: آب و خوراکی همراه داشته باشید چون باید پیاده روی کنید، کلاه و عینک مناسب هم همراهتون باشه. (آشغال هم نریزید)

معرفی تنگه چاهکوه قشم

خب حالا وقتشه که بریم و با یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم آشنا بشیم. دره چاهکوه یا تنگه چاهکوه قشم به خاطر فرسایش طبیعی و گذر زمان، شکل گرفته و حالا به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده. سنگ‌ها و سایه‌های این تنگه در آفتاب، مثل نقاشی‌های طبیعی می‌درخشن و آدم رو مجذوب خودشون می‌کنن. اگر دنبال یک مکان خاص برای آرامش و تماشای زیبایی‌های طبیعت هستید، دره چاهکوه قشم بهترین انتخابه! لباس های خفنتون و بپوشید و برای یک عکاسی هیجان انگیز آماده بشید.

راه های دسترسی به تنگه چاهکوه قشم

دسترسی به تنگه چاهکوه قشم خیلی راحته! اگه از بندرعباس به سمت قشم می‌رید، می‌تونید با قایق‌های مسافری که هر روز به جزیره می‌رن، به قشم برسید. بعدش هم می‌تونید با اجاره‌ی خودرو یا تاکسی‌های محلی، به سمت این جاذبه برید. مسیرها آسفالت و مشخصن و سفر رو براتون راحت می‌کنن. البته بهتره برای مسیریابی بهتر از گوگل مپ استفاده کنید تا بتونید جاهای دیدنی قشم که نزدیک به هم هستن رو تو یک روز ببینید. مثلا دره ستارگان قشم و تنگه چاهکوه فاصله مناسبی دارن و میتونید تو یک روز ببینیدشون.

اگه اهل ماجراجویی هستید، می‌تونید با دوچرخه یا حتی پیاده به تنگه چاهکوه برید و از مناظر زیبا لذت ببرید. تنگه چاهکوه حدود ۴۰ کیلومتر از شهر قشم فاصله داره و در طول مسیر می‌تونید زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی جزیره رو کشف کنید. این سفر، تجربه‌ای به یاد موندنی براتون رقم می‌زنه!

تنگه چاهکوه قشم

تاریخچه تنگه چاهکوه قشم

تاریخچه تنگه چاهکوه قشم به زمان‌های دور برمی‌گرده. این دره نتیجه‌ی فرسایش طبیعی و فعالیت‌های زمین‌شناسیه که به مرور زمان شکل گرفته و به یک جاذبه‌ی طبیعی خاص تبدیل شده. بعضی از محقق‌ها می‌گن که اینجا در گذشته محل زندگی انسان‌ها و حیوانات بوده و آثار باستانی هم در اطرافش پیدا شده.

دره چاهکوه یکی از عجایب فوق‌العاده ایران به حساب میاد. وقتی پا به این منطقه می‌ذارید، احساس می‌کنید که به یک سیاره دیگه وارد شدید! تنگه چاهکوه واقعاً هنر طبیعته. فضای این دره انقدر متفاوت و عجیب به نظر می‌رسه که آدم رو به فکر فرو می‌بره. صخره‌های بلندش که تا ۱۰۰ متر هم ارتفاع دارن.

این سنگ‌ها توی تنگه چاهکوه به طرز شگفت‌انگیزی صاف و صیقلی هستن، انگار با ابر و اسفنج طرفید! اگر مثل من اهل موشکافی و تفکر باشید، وقتی توی این دره قدم می‌زنید، به این فکر می‌کنید که چطور زمان با آب و باد تونسته این سنگ‌های سخت رو این‌جوری تغییر بده.

طبیعت با صبر و حوصله، طی میلیون‌ها سال این اثر هنری رو خلق کرده. صخره‌ها به شکلی فرسایش پیدا کردن که فقط در چند جای دنیا می‌تونید مشابهش رو ببینید. این دره، نه تنها زیباست، بلکه داستان‌ها و تاریخ‌های عمیقی رو هم در دل خودش داره که هر بازدیدکننده‌ای رو مجذوب می‌کنه!

چرا به تنگه چاهکوه میگن {چاهکوه}؟

وقتی به ورودی تنگه می‌رسید، یک تندیس طبیعی به نام «سه سر نگهبان» منتظرتونه. بعد از اون هم چهار تا چاه وجود داره که برای ذخیره آب شیرین ساکنان اطراف تنگه استفاده می‌شده. در واقع، تنگه چاهکوه از قدیم‌الایام مهم‌ترین منبع آب شیرین جزیره بوده و بومی‌ها بهش احترام خاصی می‌ذارن. اینجا به عنوان دره مقدس شناخته می‌شه، چون در گذشته، آب جمع شده در چاه‌ها برای درمان بیماران استفاده می‌شده.

حتی الان هم که برید تنگه چاهکوه، بومی‌هایی که اونجا هستن از این چاه ها آب میکشن بیرون و میدن که نوش جان کنید. تصور خنکی آب چاه کوه در گرما و بعد از یک قدم زدن طولانی زیر آفتاب و فکر کردن به این که یک جزیره وسط دریا و آب های شور چطور میتونه آب شیرینی داشته باشه، شگفت زده‌م میکنه. شمارو نمیدونم!

بهترین زمان بازدید از چاهکوه قشم

بهترین زمان برای بازدید از چاهکوه قشم، فصل‌های پاییز و زمستونه. توی این زمان، دما معتدل‌تر و هوای جزیره خنک‌تره و می‌تونید به راحتی پیاده‌روی کنید و از زیبایی‌ها لذت ببرید. همچنین، در این فصل‌ها، رنگ‌های طبیعی دره با آفتاب، ترکیب فوق‌العاده میشه و می‌تونید غروب خورشید رو در اینجا تماشا کنید.

اگر می‌خواید یه تجربه خاص داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم نزدیک غروب آفتاب به دره برید. نور خورشید با سایه‌های بلند روی دیواره‌های دره، مناظر بی‌نظیری خلق می‌کنه که هر عکاسی رو به وجد میاره. این تجربه می‌تونه لحظات خاصی رو براتون رقم بزنه و خاطراتی به یاد موندنی بسازه.

تنگه چاهکوه در قشم

سفری متفاوت به قشم با سفرادوایز

سفر به قشم یعنی ورود به دنیایی متفاوت و پر از شگفتی‌ها. جزیره‌ای با سواحل زیبا، بازارهای رنگارنگ و جاذبه‌های طبیعی که هر کسی رو به خودش جذب می‌کنه. اما در کنار همه این زیبایی‌ها، تنگه چاهکوه قشم یه تجربه‌ی منحصر به فرد براتون به ارمغان میاره. این سفر نه تنها با طبیعت آشناتون میکنه، بلکه با فرهنگ و تاریخ غنی این جزیره هم آشنا می‌شید.

در این سفر می‌تونید از فعالیت‌های مختلفی مثل غواصی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی توی طبیعت لذت ببرید. همچنین با ملاقات با مردم محلی و آشنایی با آداب و رسومشون، تجربه‌ای عمیق‌تر و معنادارتر از سفر خواهید داشت. سفر به تنگه چاهکوه قشم، ترکیبی از ماجراجویی و آرامشه که با کلمات نمیشه توصیفش کرد. باید خودتون برید و از نزدیک ببینید. ما در سفرادوایز فقط به شما پیشنهاد سفر میدیم. تصمیم با شماست….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *