هتل داریوش کیش و تجربه یک اقامت رویایی!

رزرو و اقامت در هتل داریوش کیش

توی کیش هتل‌ های زیادی وجود داره اما موقع انتخاب، مسافر راه سختی در پیش داره که اعتماد کنه. همه مدیران هتل‌ها میگن ما بهترینیم.. از هتل آپارتمان یک ستاره تا هتل‌های ۵ ستاره و لوکس! اما واقعاً کدوم هتل بهترینه؟ همین سوال باعث شد تا بیام و تجربه خودم از اقامت در هتل‌ های مختلف ایران رو بنویسم این قسمت تجربه اقامت در هتل داریوش کیش یعنی یکی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های جزیره کیش هست. با این سفر از پیشنهاد سفر همراه من باشید تا واقعیت رو درباره هتل داریوش در کیش بدونید.

فهرست مطالب

رزرو هتل داریوش کیش و ترنسفر فرودگاهی

خب قبل از هرچیزی باید اینو بگم که من سال 1397 و به مدت 4 شب اقامت در هتل داریوش کیش رو تجربه کردم. الان که دارم مینویسم سال 1403 هست، ممکنه خیلی چیزا عوض شده باشه، بهتر یا بدتر! ولی وقتی پای یک هتل 5 ستاره وسط باشه، احتمال این که از اونموقع تاحالا همه چیز بهتر شده باشه واقعا بیشتره.

رزرو هتل داریوش رو به صورت اینترنتی انجام دادم. البته خودم برای این که مطمئن بشم که دارم هتل رو به اندازه کافی مقرون به صرف و با قیمت مناسب رزرو می‌کنم، چندتا سایت و چک کردم، از جمله خود سایت هتل داریوش. تلفنی هم تماس گرفتم و چندتا نکته رو باهاشون چک کردم. مثلا این که آیا خدمات ترنسفر فرودگاهی دارن یا نه؟ و این که آیا برای سوپرایز تولد خدماتی دارن یا نه؟

اما خب نهایتا هتل رو آنلاین رزرو کردم و راهی جزیره کیش شدم. متاسفانه زمانی که رسیدم و از ترمینال فرودگاه کیش بیرون اومدم، آخرین وَن ترنسفر فرودگاه به هتل داریوش حرکت کرد و من نرسیدم بهش. (باهام تماس هم گرفته بودن و من متوجه نشده بودم). دیگه ناچار شدم تا با تاکسی به هتل برم.

محوطه هتل داریوش و Door man

محوطه هتل داریوش کیش خیلی بزرگه و یک نگهبانی اول ورودی قرار داره و تاکسی ها میتونن شمارو درست تا درب ورودی ساختمان هتل ببرن. وقتی پیاده بشید، مطمئنم برای چند ثانیه ای محو تماشای نمای هخامنشی هتل میشید. ستون های ورودی و سرستون ها و کلا معماری بیرونی این هتل از تخت جمشید الهام گرفته شده و شاید برای همینم اسم هتل رو گذاشتن داریوش.

بلافاصله دُرمَن‌های هتل با احترام به استقبال شما میان و کمک میکنن تا چمدونتون رو از صندوق تاکسی بردارید و هدایتتون میکنن به لابی هتل. تو پذیرش هتل باید واچر یا تایدیه هتل و که موقع رزرو اینترنتی گرفتید به همراه شناسنامه و کارت ملی (اگر مجرد و تنها هستید، کارت ملی هم کافیه) تحویل بدید تا کلید اتاق به شما تحویل داده بشه. همچنین اگر اتاق مشترک هست و همراه دیگه‌ای قراره بهتون اضافه بشه همونموقع به پذیرش هتل اطلاع بدید چون باید مدارک شناسایی همراهتون رو هم تحویل بگیرن.

یک فرم یک صفحه‌ای هم بهتون میدن که باید مشخصات خودتون و همراهانتون رو وارد و امضا کنید. درست جزئیات فرم یادم نمیاد ولی چیز خیلی پیچیده ای هم نبود! خب حالا که فرایند پذیرش شما در هتل انجام شده، (اگر هتل خلوت باشه، بلافاصله بِل مَن که از خدمه هتل هستن، میان تا شمارو به اتاقتون راهنمایی کنن و چمدان و وسایلتون رو بیارن. یادمه داخل آسانسور ایشون قوانین کلی هتل و ساعت سرو صبحانه، ناهار و شام، موقعیت رستوران و خدمات عمومی هتل رو بهم توضیح دادن. پشت درب اتاق نحوه باز کردن در و استفاده از کارت و بهم یاد دادن و بعد وارد اتاق شدیم.

تجهیزات داخل اتاق لوکس بود و پنل های لمسی برای روشن و خاموش کردن برق؛ مات کردن شیشه سرویس بهداشتی و… قرار داشت. یک توضیحات کلی درباره نحوه استفاده ازشون بهم دادن. حتی نحوه استفاده از تلوزیون داخل اتاق رو بهم توضیح دادن و موبایلم رو به اینترنت هتل متصل کردن و بعد رفتن. حالا من بودم و اتاق قشنگم 🙂

محوطه هتل داریوش کیش

اتاق دبل هتل داریوش کیش

اتاقی که من رزرو کرده بودم، دبل بود. یعنی یک تخت سایز بزرگ دونفره و یک تخت اضافه. تمیزی اتاق قابل قبول بود و همه چیز آنکارت شده، صاف و مرتب بود. از اونجایی که به تمیزی حساس هستم اول از همه یه سرک به همه جا کشیدم. آینه ها تمیز و شفاف؛ میزها تمیز و بدون گردو خاک، ملحفه های تخت سفید و بدون لک.

سرویس بهداشتی هم که برق میزد! حوله های تمیز، پک های بهداشتی مثل مسواک، خمیردندان، شامپو، سشوار و… داخل سرویس وجود داشت. خوشبختانه سرویس بهداشتی و حمام با یک پارتیشن از هم جدا شده بود. اما از داخل حمام به اتاق دید داشت و باید با پنلی که روی دیوار بود، شیشه حمام رو مات میکردید که اونور دیده نشه.

خلاصه تمیزی اتاق واقعا مطلوب بود و تنها چیزی که به چشمم اومد، قدیمی بودن موکت کف بود. که البته اونم منطقیه. خیلیا با کفش روی موکت میان و طبعا نمیشه بعد از هر مهمان کل اتاق رو بشورن که! واسه همین هم دمپایی رو فرشی داخل هر اتاق هست تا بتونید ازش استفاده کنید.

نور اتاق رو خیلی دوست داشتم، نه خیلی کم و نه خیلی زیاد. حتی پرده ها هم با پنل برقی تنظیم میشد و این خیلی به نظرم جالب اومد. هرچی باشه هتل 5 ستاره و لوکس داریوش کیش هست دیگه. پرده هارو کنار زدم و کمی نمایی که اتاقم داشت و تماشا کردم. رو به دریا بود. خلیج فارس زیبا و البته بخشی از محوطه هتل که شامل کافه هم بود از اتاقم دیده میشد. ولی از ویو راضی بودم اتاق نان اسموک طبقه 4 رو به دریا رزرو کرده بودم و همه چیز خوب به نظر میرسید. البته اتاق های رو به باغ هم دارن که اگر با نمای دریا حال نمیکنید، میتونید بگیرید.

اتاق هتل داریوش کیش

رستوران هتل داریوش کیش و صبحانه شاهانه!

خب به نظرم صبحانه هتل اونم هتل داریوش کیش، از شیر مادر هم حلال تره! کلی پول رزرو دادید و حالا ساعت 8 تا 10 صبح وقت دارید تا به رستوران هتل برید و از صبحانه سلف سرویس و رایگان هتل استفاده کنید. از نمای رستوران و بزرگیش و قشنگیش چیزی نگم، خودتون ببینید بهتره. هتل داریوش چندتا رستوران داره و اینی که برای صرف صبحانه ازش استفاده میکنن به نظرم قشنگتره.

یه پل شیشه ای داره که توش ماهی های قشنگ میبینید و میتونید بعد از انتخاب میزتون، بیاید و هرچی که دوست دارید و هرچقدر که میتونید بردارید (خواهشا اصراف نکنید). انواع املت، انواع نیمرو، انواع بیکن و کالباس و سوسیس و چند مدل نوشیدنی، عدسی، لوبیا، میوه، انواع پنیر، چای، شیر گرم، نسکافه و قهوه (دستگاه قهوه بود یادمه)، انواع نان و انواع شیرینی!! تقریبا از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو میزها بود و میتونید تا دلتون میخواد میل کنید. 

صبحانه هتل داریوش کیش به نظرم عالی بود. بدون کم و کسر. من از 10 بهش 10 میدم واقعا چون هیچ بهونه و ایرادی نمیشد گرفت. هرچی که تموم میشد، بلافاصله شارژ میشد و میزها سریع تمیز میشد تا مهمان های بعدی بتونن بشینن و استفاده کنن. البته اینا که گفتم فقط راجع به منو صبحانه رستوران هتل داریوش بود. چندتا رستوران و کافه و فست فود هم تو هتل هست که میتونید ازشون استفاده کنید.

رستوران هتل داریوش کیش
کیفیت غذاهای هتل داریوش

گشت جزیره رایگان در هتل داریوش کیش

خب دیگه از اتاق میام بیرون، از محوطه هم که گفتم براتون. دورتا دور ساختمان هتل میتونید برید و قدم بزنید و از نمای دریا لذت ببرید. مهمترین نکته ای که تو این هتل برام جذاب بود، گشت رایگان دور جزیره بود که به صورت تور گروهی توسط هتل انجام میشد. هر روز صبح در یک بازه زمانی مشخصی ون های توریستی هتل منتظرن. سوار میشید و کل جزیره رو تا عصر و قبل از غروب خورشید بهتون نشون میدن.

این آپشن هتل داریوش کیش به نظرم با اختلاف زیادی محبوبیتش و بالا برده. نیازی نیست خودتون بلند شید و تاکسی بگیرید و جاهای دیدنی کیش و ببینید. با یک راهنمای توریستی تو یک روز با ون و کاملا راحت تمام جاذبه های کیش رو نشونتون میدن.

یادمه اونروز ما از ساحل و شهر حریره و شهر زیرزمینی کاریز و گذر هنرمندان، درخت کهنسال و اسکله تفریحی، کشتی یونانی و یک مرکز خرید دیدن کردیم. به نظرم همه چیز خوب بود. البته یک تجربه بد برام اتفاق افتاد و اون این بود که راهنمایی که باهامون بود و جاذبه ها رو توضیح میداد، با دوربین عکاسی حرفه ای عکاسی میکرد و قبلش اصلا حرفی مبنی بر پولی بودنش نزد. ولی وقتی رسیدم به پاساژ، با یک دستگاه پوز منتظرمون نشسته بود!

کانتر گردشگری هتل داریوش

خب جزیره کیشه و عشق حالش! این که برید کیش ولی تجربه جت اسکی و جنگ شبانه و غواصی تو دریای خلیج فارس و پرش از ارتفاع و 10 تا چیز دیگه رو تجربه نکنید، انگار که اصلا سفر نرفتید و تو خونه نشستید. خوشبختانه کانتر گردشگری هتل داریوش فکر همه چیز و کردن. اونجا کامل همه تفریحات آبی و غیر آبی مثل سافاری کیش و بهتون توضیح میدن و براتون پکیج میبندن. (فقط کافیه بهشون بگید که چندروز اونجا اقامت دارید). 

مهمتر از همه اینه که از هتل با همه جاذبه ها هماهنگ هستن و شما میتونید با خیال راحت تو هتل پکیج تفریحات مختلف و بخرید، هزینه رو پرداخت کنید و با بلیط برید به سمت اونجا. دیگه نیازی نیست وقتی رسیدید تو سافاری کلی تو صف وایسید تا تازه بلیط بخرید. همه هماهنگی ها از قبل انجام شده و کافیه بلیطتتون رو نشون بدید.

سافاری کیش

هتل داریوش کیش و سوپرایز تولد!

یکی دیگه از خدمات هتل داریوش کیش که به نظرم جالب اومد، سوپرایز تولده. من میخواستم دوستم رو سوپرایز کنم و خب امکان این که خودم غیبم بزنه و برم هایپر خرید کنم وجود نداشت. تلفنی با پذیرش هتل هماهنگ کردم که برامون بادکنک و کیک بیارن ولی نکته جالبتر این بود که چون دوست عزیزی که همراهم بود، تو روز تولدش تو هتل داریوش اقامت داشت، خود هتل هم جداگانه برای تولد تدارک در نظر گرفته بود.. 

ولی خب یه چیز بدی هم وجود داشت و اون این بود که برای هماهنگی ها به تلفن تو اتاق زنگ میزدن و خب دوستم هم متوجه شد و سوپرایزمون خیلی سوپرایز از آب درنیومد. ولی بازم در کل همه چیز خیلی خوب بود. 

قیمت رزرو هتل داریوش کیش

خب تا اینجا تقریبا همه چیز درباره تجربه اقامت در هتل داریوش کیش و براتون گفتم. میرسم به قیمت. خب جزیره کیش تو فصل سفرش، تقریبا هزینه ها بالاست. هتل ها هم همینطور. هتل 5 ستاره و سوپر لاکچری داریوش هم که باشه دیگه هیچی. 

همه اینا واسه این بود که بگم رزرو هتل داریوش کیش براتون گرون تموم میشه. ولی خب واقعا ارزشش و داره. اگر مثل من عاشق تجربه کردن باشید، میدونید که می ارزه اگر شده حتی یک شب مثل یک پرنسس تو یک قصر زندگی کنید. اما اگر نه تجربه جذاب نیست براتون، هتل های با قیمت بهتر زیادی وجود داره. خلاصه که همین. اگر شما هم تو هتل داریوش کیش بودید، نظراتون و بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *